easydel

Publicat de: raresgherasa
Memorie: 32.0MB/32.0MB
Timp de execuție: 0.1s
Operații IO: easydel.in/easydel.out

Victor are la dispoziție multe cuburi din lemn, toate de aceeași dimensiune, fiecare fiind colorat cu una din culorile $0$, $1$, $2$, …, $9$. El a inventat un joc sub forma unui algoritm:

  • Pasul $0$ – Se inițializează variabila $X$ cu zero.
  • Pasul $1$ – Se aleg la întâmplare un număr de cuburi și se formează cu ele un șir. Cuburile din șir sunt lipite unul de altul.
  • Pasul $2$ – Dacă toate cuburile din șir au aceeași culoare, atunci se afișează valoarea variabilei $X$ și jocul se oprește. În caz contrar se trece la pasul $3$.
  • Pasul $3$ – Se alege o culoare $C$ și apoi toate cuburile de culoarea $C$ se elimină din șir. Locurile cuburilor eliminate rămân temporar libere.
  • Pasul 4 – Orice cub din șir va fi deplasat spre stânga lui, cât timp pozițiile vecine sunt libere. Se mărește $X$ cu $1$ la fiecare deplasare cu o poziție. Operațiile de deplasare se încheie când nu se mai pot efectua mutări spre stânga. Apoi se revine la pasul $2$.

Cerință

Se consideră un șir cu cel puțin două elemente reprezentând culorile cuburilor din șir. Se cere să se calculeze valoarea maximă pe care o poate avea $X$.

Date de intrare

În fișierul easydel.in se află pe prima linie șirul dat. Cifrele din șir sunt scrise fără spații între ele.

Date de iesire

În fișierul easydel.out se va scrie un singur număr reprezentând valoarea maximă pe care o poate avea $X$.

Restricții și precizări

  • Lungimea maximă a șirului de culori este $20 000$.

Exemplu

easydel.in

12132131123221

easydel.out

37

Explicații

Se elimină toate cuburile de culoare $1$. Șirul rămas este $[{\_}, 2, {\_}, 3, 2, {\_}, 3, {\_}, {\_}, 2, 3, 2, 2, {\_}]$ Numărul de mutări spre stânga va fi $1+2+2+3+5+5+5+5$, deci $X$ va crește cu $28$. Șirul devine $[2,3,2,3,2,3,2,2]$.

Dacă se vor elimina apoi cuburile de culoare $3$ , atunci șirul rămas va fi $[2,{\_},2,{\_},2,{\_},2,2]$. Numărul de mutări spre stânga va fi $1+2+3+3$, deci $X$ va crește cu $9$. Șirul va deveni $[2,2,2,2,2]$ și jocul se va opri. Valoarea lui $X$ va fi $37$.

Dacă la început se elimină cuburile de culoare $2$ , atunci se va obtine sirul $[1,{\_},1,3,{\_},1,3,1,1,{\_},3,{\_},{\_},1]$. $X$ va crește cu $18$. Șirul va deveni $[1,1,3,1,3,1,1,3,1]$ și $X$ va putea crește cu cel mult $10$ .

Dacă la început se elimină cuburile de culoare $3$, atunci se va obține șirul $[1,2,1,{\_},{\_},{\_},1,1,2,{\_},2,2,1]$, iar $X$ va crește cu $17$. Șirul va deveni $[1,2,1,2,1,1,1,2,2,2,1]$, iar $X$ va putea crește cu cel mult $18$.